New Telco | WOO
Brand Strategy
Telco tech 100% digital.
SaTG + This is Pacifica.
Projecto de estratégia de marca e branding para a primeira telco nacional 100% digital, numa colaboração entre a Stream and Tough Guy e a This is Pacifica.
A nova marca resultou de vários meses de reflexão estratégica conjunta entre a Stream and Tough Guy, a This is Pacifica e a equipa da WOO. A um trabalho já por si desafiante, juntou-se a necessidade de repensar a construção da marca num ambiente influenciado pelo impacto do novo contexto em que vivemos.
A WOO nasceu assim da visão de se querer explorar novos serviços client centric que visam ditar o futuro das telecomunicações. Diferencia-se por uma oferta centrada em serviços de internet, móvel e fixa, através de uma relação próxima e simplificada que explora o potencial do seu ecossistema 100% digital, que ganha ainda maior relevância nos dias de hoje.
A marca apresenta-se ao sector com a personalidade de uma verdadeira facilitadora de experiências seamless e inspiradoras e foi a isso que o trabalho de branding quis dar resposta.
A identidade WOO sintetiza a experiência humana num contexto de interação digital, numa relação compositiva dinâmica, feita a partir de uma paleta de cores vibrantes. Por essa razão, a marca funciona como pivot de interação entre elementos que se complementam e que resultam surpreendentemente consistentes e visualmente estimulantes.
Strategy and Branding project for a new telco digital at core and consumer centric, in a collaboration between Stream and Tough Guy with This is Pacifica.
The WOO brand results from several months of joint strategic reflection between Stream and Tough Guy, This is Pacifica and the client's team. In addition to a challenging work, we had to rethink the construction of the brand in an environment marked by the impact of the new context in which we live due to COVID-19.
WOO was born from the vision of wanting to explore new client-centric services that aim to define the future of telecommunications. The brand differentiates itself by offering a mobile and internet product through a close and simplified relationship that explores the potential of its 100% digital ecosystem, which is even more relevant in our days.
With a brand personality of a true facilitator which provides seamless and inspiring experiences, this is the angle that was explored in the branding design work. The WOO identity synthesizes the human experience in a context of digital interaction, in a dynamic compositional relationship, made from a palette of vibrant colors. For this reason, the brand acts as a pivot of interaction between elements that complement each other and that are surprisingly consistent and visually stimulating.
New Telco | WOO
Brand Strategy
Telco tech 100% digital.
SaTG + This is Pacifica.
Projecto de estratégia de marca e branding para a primeira telco nacional 100% digital, numa colaboração entre a Stream and Tough Guy e a This is Pacifica.
A nova marca resultou de vários meses de reflexão estratégica conjunta entre a Stream and Tough Guy, a This is Pacifica e a equipa da WOO. A um trabalho já por si desafiante, juntou-se a necessidade de repensar a construção da marca num ambiente influenciado pelo impacto do novo contexto em que vivemos.
A WOO nasceu assim da visão de se querer explorar novos serviços client centric que visam ditar o futuro das telecomunicações. Diferencia-se por uma oferta centrada em serviços de internet, móvel e fixa, através de uma relação próxima e simplificada que explora o potencial do seu ecossistema 100% digital, que ganha ainda maior relevância nos dias de hoje.
A marca apresenta-se ao sector com a personalidade de uma verdadeira facilitadora de experiências seamless e inspiradoras e foi a isso que o trabalho de branding quis dar resposta.
A identidade WOO sintetiza a experiência humana num contexto de interação digital, numa relação compositiva dinâmica, feita a partir de uma paleta de cores vibrantes. Por essa razão, a marca funciona como pivot de interação entre elementos que se complementam e que resultam surpreendentemente consistentes e visualmente estimulantes.
Strategy and Branding project for a new telco digital at core and consumer centric, in a collaboration between Stream and Tough Guy with This is Pacifica.
The WOO brand resulted from several months of joint strategic reflection between Stream and Tough Guy, This is Pacifica and the client's team. In addition to a challenging work, we had to rethink the construction of the brand in an environment marked by the impact of the new context in which we live due to COVID-19.
WOO was born from the vision of wanting to explore new client-centric services that aim to define the future of telecommunications. The brand differentiates itself by offering a mobile and internet product through a close and simplified relationship that explores the potential of its 100% digital ecosystem, which is even more relevant in our days.
With a brand personality of a true facilitator which provides seamless and inspiring experiences, this is the angle that was explored in the branding design work. The WOO identity synthesizes the human experience in a context of digital interaction, in a dynamic compositional relationship, made from a palette of vibrant colors. For this reason, the brand acts as a pivot of interaction between elements that complement each other and that are surprisingly consistent and visually stimulating.
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All rights reserved 2020.
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