Walk On Amazing | Amorim Cork Flooring
Integrated campaign
Former astronaut Scott Kelly walks on Mars.
O ex-astronauta Scott Kelly anda em Marte.
Amorim Cork Flooring convida ex-astronauta da NASA a pisar o chão de Marte.
Como forma de mostrar os benefícios associados aos pavimentos de cortiça, a Amorim Cork Flooring recriou uma área da superfície de Marte, na Terra, e convidou Scott Kelly, ex-astronauta da NASA com o recorde de mais dias no espaço, a ser o primeiro a pisá-la.
A Amorim Cork Flooring, parte integrante da Corticeira Amorim, é líder mundial no mercado de pavimentos de cortiça e referência em termos de sustentabilidade e inovação no sector.
Com o objetivo de comunicar que caminhar sobre cortiça, é caminhar sobre um material naturalmente evoluído, com alta performance ao nível do isolamento térmico e acústico, purificação do ar, resistência ao fogo, impermeabilidade, absorção de choque e como forma de aproximar este material ao universo das tendências de design, a ACF lançou uma campanha internacional com estratégia e criatividade da Stream and Tough Guy.
Tendo como base o conceito “Walk on Amazing”, a campanha foca-se em passar os benefícios únicos dos pavimentos de cortiça, com destaque para o fator que mais peso tem na decisão de compra, o design. Até à campanha, a ACF contava com 17.000 designs de pavimentos no seu portfólio, agora conta com 17.001 (Marte).
Recorrendo a imagens de satélite em orbita à volta de Marte e a imagens captadas por rover, imprimiu-se em cortiça uma área de cerca de 600 m2 de Marte e convidou-se o ex-astronauta e comandante da NASA, Scott Kelly, para caminhar nesta superfície pela primeira vez. Scott Kelly tem contabilizados mais de 500 dias no espaço, mas nunca pisou uma superfície extra-terrestre. Nascido entre a geração que foi à Lua e aquela que irá, de facto, a Marte, Scott Kelly teve a oportunidade de “Walk on Amazing” sem ter que viajar milhões de quilómetros. O filme que nos conta como tudo aconteceu, sugere aos espetadores serem eles os segundos a andar em Marte, uma vez que podem adquirir este design e outros 17.000 no site da marca.
A campanha marcou presença em web, ponto de venda e ativação e foi veiculada, em Portugal e em mais 16 países, tais como Estados Unidos da América, Alemanha, França e Rússia. O planeamento de meios ficou a cargo da Arena e a assessoria de comunicação internacional foi coordenada pela Loyal Advisory.
O filme foi produzido pela Playground e realizado por Rui Vieira.
Amorim Cork Flooring invites former NASA astronaut Scott Kelly to step on the surface of Mars.
As a way of showing the benefits associated with cork flooring, Amorim Cork Flooring recreated an area of the surface of Mars, on Earth, and invited Scott Kelly, a former NASA astronaut with the record for the most days in space, to be the first to step on it.
Amorim Cork Flooring is the world leader in the cork flooring market and a benchmark in terms of sustainability and innovation in the sector. With the aim of communicating that walking on cork is walking on a naturally evolved material, with high performance in terms of thermal and acoustic insulation, air purification, fire resistance, impermeability, shock absorption and as a way of bringing this material closer to the universe of design trends, ACF launched a worldwide campaign with strategy and creativity from Lisbon based creative shop, Stream and Tough Guy.
Based on the concept “Walk on Amazing”, the campaign focuses on conveying the unique benefits of cork floors, with emphasis on the factor that has the most weight in the purchase decision, design. Until the campaign, ACF had 17,000 floor designs in its portfolio, now it has 17,001 (Mars).
Using satellite images in orbit around Mars and images captured by a rover, an area of about 600 m2 of Mars was printed on cork and ex-astronaut and NASA commander Scott Kelly was invited to walk on this surface for the first time. Scott Kelly has accounted for more than 500 days in space, but has never set foot on an extra-terrestrial surface. Born between the generation that went to the moon and the generation that will, in fact, go to Mars, Scott Kelly had the opportunity to “Walk on Amazing” without having to travel millions of kilometers. The film that tells us how it all happened suggests to viewers that they can be the second ones to walk on Mars, as they can purchase this design on the brand's website.
“For Stream and Tough Guy, more important than the specific challenge we’re being given, are the people who are challenging us and their willingness to do fresh, courageous work. In this project we found people like that. And when that's the case, it's easier to do something that everyone involved is proud of.” - Miguel Durão, Creative Partner at Stream and Tough Guy
CREDITS / FICHA TÉCNICA
Client: Amorim Cork Flooring
CEO: Fernando Melo
Global Sales & Marketing Diretor: Gonçalo Marques
Marketing Manager: Catarina Gonçalves
Marketing Assistant: Inês Salgueiro Marques
Designer: Ana Isabel Teixeira
Agency: Stream and Tough Guy
Creative Director: Miguel Durão
Art Director: Maria Goucha e Hélder Romão
Strategy Director: João Ribeiro
Planner: Nicolas Grassi
Project Management: Rita Nazário
Production: Playground
Director: Rui Vieira
DOP: Leandro Ferrão
Director 1st Assist.: Luís Lisboa
Director 2nd Assist.: Mónica Lima
Executive Producer: João Abreu
Production Director: Inês Zagalo
Production Coordinator: Filipa Bravo
Location Manager: Zé Miguel Penteado
Production Assist.: Joana Lopes e Marco Gandum
Driver / Chaperone: Hugo Raimundo
Image 1s Assist.: Inês Gonçalo
Image 2nd Assist.: Juliane Rupar
Video Assist: Diana Amaro
Sound Director: Cyril Santos
Art Director: Carlos ‘Fofi’ Cipriano
Props: Marta Cruz
Props Assist.: Sara Morais
Plateau Assist.: David Paredes
Wardrobe: Cláudia Soares
Wardrobe Assist.: Dalila Diogo
Hair & Make-up: António Carreteiro
Electrician Chief: Marco Sales
Electrician: Carlos Pontes, Paulo Almeida & Jorge Cabrita
Machinist Chief: David Valente
Machinist: Tiago Valente, Tiago Caires, Pedro Babo, Pedro Ricardo e Ricardo Durães
3D Imaging: Glimpse VFX
Video Projection / Mapping: Hipnose
Storyboard: João Paulo António
Post-production coordinator: Nuno Lobo
Image post-production: Light Film
Edition: Marco Miguel
Grade: Paulo Inês
Audio post-production: Som de Lisboa
Original Soundtrack: Pedro Camacho
Photography: Rui Aguiar
BTS Video: Telmo Domingues
Webdesign e Programação: Webcomum
Media Agency: Arena
PR: Loyal Advisory
Walk On Amazing | Amorim Cork Flooring
Integrated campaign
Former astronaut Scott Kelly walks on Mars.
O ex-astronauta Scott Kelly anda em Marte.
Amorim Cork Flooring convida ex-astronauta da NASA a pisar o chão de Marte.
Como forma de mostrar os benefícios associados aos pavimentos de cortiça, a Amorim Cork Flooring recriou uma área da superfície de Marte, na Terra, e convidou Scott Kelly, ex-astronauta da NASA com o recorde de mais dias no espaço, a ser o primeiro a pisá-la.
A Amorim Cork Flooring, parte integrante da Corticeira Amorim, é líder mundial no mercado de pavimentos de cortiça e referência em termos de sustentabilidade e inovação no sector.
Com o objetivo de comunicar que caminhar sobre cortiça, é caminhar sobre um material naturalmente evoluído, com alta performance ao nível do isolamento térmico e acústico, purificação do ar, resistência ao fogo, impermeabilidade, absorção de choque e como forma de aproximar este material ao universo das tendências de design, a ACF lançou uma campanha internacional com estratégia e criatividade da Stream and Tough Guy.
Tendo como base o conceito “Walk on Amazing”, a campanha foca-se em passar os benefícios únicos dos pavimentos de cortiça, com destaque para o fator que mais peso tem na decisão de compra, o design. Até à campanha, a ACF contava com 17.000 designs de pavimentos no seu portfólio, agora conta com 17.001 (Marte).
Recorrendo a imagens de satélite em orbita à volta de Marte e a imagens captadas por rover, imprimiu-se em cortiça uma área de cerca de 600 m2 de Marte e convidou-se o ex-astronauta e comandante da NASA, Scott Kelly, para caminhar nesta superfície pela primeira vez. Scott Kelly tem contabilizados mais de 500 dias no espaço, mas nunca pisou uma superfície extra-terrestre. Nascido entre a geração que foi à Lua e aquela que irá, de facto, a Marte, Scott Kelly teve a oportunidade de “Walk on Amazing” sem ter que viajar milhões de quilómetros. O filme que nos conta como tudo aconteceu, sugere aos espetadores serem eles os segundos a andar em Marte, uma vez que podem adquirir este design e outros 17.000 no site da marca.
A campanha marcou presença em web, ponto de venda e ativação e foi veiculada, em Portugal e em mais 16 países, tais como Estados Unidos da América, Alemanha, França e Rússia. O planeamento de meios ficou a cargo da Arena e a assessoria de comunicação internacional foi coordenada pela Loyal Advisory.
O filme foi produzido pela Playground e realizado por Rui Vieira.
Amorim Cork Flooring invites former NASA astronaut Scott Kelly to step on the surface of Mars.
As a way of showing the benefits associated with cork flooring, Amorim Cork Flooring recreated an area of the surface of Mars, on Earth, and invited Scott Kelly, a former NASA astronaut with the record for the most days in space, to be the first to step on it.
Amorim Cork Flooring is the world leader in the cork flooring market and a benchmark in terms of sustainability and innovation in the sector. With the aim of communicating that walking on cork is walking on a naturally evolved material, with high performance in terms of thermal and acoustic insulation, air purification, fire resistance, impermeability, shock absorption and as a way of bringing this material closer to the universe of design trends, ACF launched a worldwide campaign with strategy and creativity from Lisbon based creative shop, Stream and Tough Guy.
Based on the concept “Walk on Amazing”, the campaign focuses on conveying the unique benefits of cork floors, with emphasis on the factor that has the most weight in the purchase decision, design. Until the campaign, ACF had 17,000 floor designs in its portfolio, now it has 17,001 (Mars).
Using satellite images in orbit around Mars and images captured by a rover, an area of about 600 m2 of Mars was printed on cork and ex-astronaut and NASA commander Scott Kelly was invited to walk on this surface for the first time. Scott Kelly has accounted for more than 500 days in space, but has never set foot on an extra-terrestrial surface. Born between the generation that went to the moon and the generation that will, in fact, go to Mars, Scott Kelly had the opportunity to “Walk on Amazing” without having to travel millions of kilometers. The film that tells us how it all happened suggests to viewers that they can be the second ones to walk on Mars, as they can purchase this design on the brand's website.
“For Stream and Tough Guy, more important than the specific challenge we’re being given, are the people who are challenging us and their willingness to do fresh, courageous work. In this project we found people like that. And when that's the case, it's easier to do something that everyone involved is proud of.” - Miguel Durão, Creative Partner at Stream and Tough Guy
CREDITS / FICHA TÉCNICA
Client: Amorim Cork Flooring
CEO: Fernando Melo
Global Sales & Marketing Diretor: Gonçalo Marques
Marketing Manager: Catarina Gonçalves
Marketing Assistant: Inês Salgueiro Marques
Designer: Ana Isabel Teixeira
Agency: Stream and Tough Guy
Creative Director: Miguel Durão
Art Director: Maria Goucha e Hélder Romão
Strategy Director: João Ribeiro
Planner: Nicolas Grassi
Project Management: Rita Nazário
Production: Playground
Director: Rui Vieira
DOP: Leandro Ferrão
Director 1st Assist.: Luís Lisboa
Director 2nd Assist.: Mónica Lima
Executive Producer: João Abreu
Production Director: Inês Zagalo
Production Coordinator: Filipa Bravo
Location Manager: Zé Miguel Penteado
Production Assist.: Joana Lopes e Marco Gandum
Driver / Chaperone: Hugo Raimundo
Image 1s Assist.: Inês Gonçalo
Image 2nd Assist.: Juliane Rupar
Video Assist: Diana Amaro
Sound Director: Cyril Santos
Art Director: Carlos ‘Fofi’ Cipriano
Props: Marta Cruz
Props Assist.: Sara Morais
Plateau Assist.: David Paredes
Wardrobe: Cláudia Soares
Wardrobe Assist.: Dalila Diogo
Hair & Make-up: António Carreteiro
Electrician Chief: Marco Sales
Electrician: Carlos Pontes, Paulo Almeida & Jorge Cabrita
Machinist Chief: David Valente
Machinist: Tiago Valente, Tiago Caires, Pedro Babo, Pedro Ricardo e Ricardo Durães
3D Imaging: Glimpse VFX
Video Projection / Mapping: Hipnose
Storyboard: João Paulo António
Post-production coordinator: Nuno Lobo
Image post-production: Light Film
Edition: Marco Miguel
Grade: Paulo Inês
Audio post-production: Som de Lisboa
Original Soundtrack: Pedro Camacho
Photography: Rui Aguiar
BTS Video: Telmo Domingues|
Webdesign e Programação: Webcomum
Media Agency: Arena
PR: Loyal Advisory