
Danmark | Uber
Out-Of-Home
Launching campaign.
Campanha de lançamento.

Uber chega oficialmente à Dinamarca com campanha criativa assinada pela agência portuguesa Stream and Tough Guy
A Uber anuncia oficialmente a sua chegada à Dinamarca, marcando um novo capítulo na mobilidade urbana do país. Para assinalar este momento, a marca lança uma campanha criativa desenvolvida pela agência portuguesa Stream and Tough Guy, com o mote “Dinamarca, o seu Uber chegou”.
“Depois de fazermos campanhas para a Uber Eats em Portugal e Espanha, fomos convidados pela Uber Mobility para lançar a Uber na Dinamarca. Criativamente, tirámos partido da geometria da bandeira dinamarquesa, transformando-a numa estrada que é percorrida pelo veículo da Uber. A ideia prima pela simplicidade, mas acreditamos que tem alto impacto e que será eficaz tendo em conta que a campanha estará presente, exclusivamente, em out-of-home.” – João Ribeiro (Head of Strategy e Managing Partner da SaTG).
A campanha reforça o posicionamento da Uber como solução prática, acessível e segura para a mobilidade nas cidades dinamarquesas. Como oferta de lançamento, todos os utilizadores poderão usufruir de 30% de desconto em viagens Uber durante 1 mês. Com este passo, a Uber reforça o seu compromisso em tornar a mobilidade mais eficiente e conveniente, agora também ao serviço dos dinamarqueses.
Uber officially arrives in Denmark with a creative campaign by Portuguese agency Stream and Tough Guy
Uber officially announces its arrival in Denmark, marking a new chapter in the country's urban mobility. To mark this moment, the brand is launching a creative campaign developed by Portuguese agency Stream and Tough Guy, with the slogan "Denmark, your Uber has arrived."
"After running campaigns for Uber Eats in Portugal and Spain, we were invited by Uber Mobility to launch Uber in Denmark. Creatively, we leveraged the geometry of the Danish flag, transforming it into a road traveled by an Uber vehicle. The idea is simple, but we believe it will have a high impact and will be effective, considering that the campaign will be exclusively out-of-home." – João Ribeiro (Head of Strategy and Managing Partner at SaTG).
The campaign reinforces Uber's positioning as a practical, accessible, and safe solution for mobility in Danish cities. As a launch offer, all users will be able to enjoy a 30% discount on Uber rides for one month. With this move, Uber reinforces its commitment to making mobility more efficient and convenient, now also for the Danes.
CREDITS / FICHA TÉCNICA
Agency: Stream and Tough Guy
Creative Director and Copywriter: Miguel Durão
Strategy Director: João Ribeiro
Art Director: Luís Ferreira Borges
Project Management: Hugo Pacheco
Translation: Kristine Fynboe
Danmark | Uber
Out-Of-Home

Launching campaign.
Campanha de lançamento.
Uber chega oficialmente à Dinamarca com campanha criativa assinada pela agência portuguesa Stream and Tough Guy
A Uber anuncia oficialmente a sua chegada à Dinamarca, marcando um novo capítulo na mobilidade urbana do país. Para assinalar este momento, a marca lança uma campanha criativa desenvolvida pela agência portuguesa Stream and Tough Guy, com o mote “Dinamarca, o seu Uber chegou”.
“Depois de fazermos campanhas para a Uber Eats em Portugal e Espanha, fomos convidados pela Uber Mobility para lançar a Uber na Dinamarca. Criativamente, tirámos partido da geometria da bandeira dinamarquesa, transformando-a numa estrada que é percorrida pelo veículo da Uber. A ideia prima pela simplicidade, mas acreditamos que tem alto impacto e que será eficaz tendo em conta que a campanha estará presente, exclusivamente, em out-of-home.” – João Ribeiro (Head of Strategy e Managing Partner da SaTG).
A campanha reforça o posicionamento da Uber como solução prática, acessível e segura para a mobilidade nas cidades dinamarquesas. Como oferta de lançamento, todos os utilizadores poderão usufruir de 30% de desconto em viagens Uber durante 1 mês. Com este passo, a Uber reforça o seu compromisso em tornar a mobilidade mais eficiente e conveniente, agora também ao serviço dos dinamarqueses.
Uber officially arrives in Denmark with a creative campaign by Portuguese agency Stream and Tough Guy
Uber officially announces its arrival in Denmark, marking a new chapter in the country's urban mobility. To mark this moment, the brand is launching a creative campaign developed by Portuguese agency Stream and Tough Guy, with the slogan "Denmark, your Uber has arrived."
"After running campaigns for Uber Eats in Portugal and Spain, we were invited by Uber Mobility to launch Uber in Denmark. Creatively, we leveraged the geometry of the Danish flag, transforming it into a road traveled by an Uber vehicle. The idea is simple, but we believe it will have a high impact and will be effective, considering that the campaign will be exclusively out-of-home." – João Ribeiro (Head of Strategy and Managing Partner at SaTG).
The campaign reinforces Uber's positioning as a practical, accessible, and safe solution for mobility in Danish cities. As a launch offer, all users will be able to enjoy a 30% discount on Uber rides for one month. With this move, Uber reinforces its commitment to making mobility more efficient and convenient, now also for the Danes.
CREDITS / FICHA TÉCNICA
Agency: Stream and Tough Guy
Creative Director and Copywriter: Miguel Durão
Strategy Director: João Ribeiro
Art Director: Luís Ferreira Borges
Project Management: Hugo Pacheco
Translation: Kristine Fynboe