Save us from the USA | Change the Ref
Multimedia
Anti-gun campaign.
Campanha anti-armas.
Salvem-nos dos EUA: Change The Ref lança apelo internacional para adotar crianças norte-americanas e protegê-las da violência com armas de fogo
A violência com armas de fogo é a principal causa de morte entre crianças nos Estados Unidos, e a taxa de mortalidade infantil e adolescente no país é 28,6 vezes maior do que em nações comparáveis (fonte: KFF.org). Embora haja hoje em dia mais campanhas e movimentos anti-armas do que nunca, os EUA continuam a ser um lugar inseguro para crianças, graças aos legisladores financiados que se recusam a fazer algo para travar a epidemia de violência das armas.
Joaquin Oliver foi assassinado no tiroteio da escola de Parkland no Dia dos Namorados em 2018. Seis anos depois, os seus pais, Manuel e Patricia Oliver, cofundadores da organização anti-violência com armas de fogo Change the Ref, continuam a colocar um holofote desconfortável sobre essa trágica realidade – desta vez, com uma campanha internacional de consciencialização provocativa intitulada “Salvem-nos dos EUA.” A campanha disruptiva, lançada em outdoors, mupis e posters em Londres, Madrid, Paris e Lisboa, e que continuará a ser implementada em mercados selecionados globalmente, envergonha os legisladores dos EUA através de um apelo a pessoas de outros países para adotar crianças norte-americanas e resgatá-las da violência das armas.
A “campanha de adoção” ganha vida por meio de uma série de execuções OOH no estilo de anúncios clássicos de jornais, apresentando imagens de crianças que urgem o público a “Adotar uma Criança Norte-Americana”. Os anúncios dizem: “Os EUA não conseguem salvar as suas crianças da violência das armas, por isso dirigimos este apelo a pessoas de outros países: por favor, salvem estas crianças dos EUA. Considere adotar uma criança americana.”
Um vídeo online com vários retratos de crianças inocentes num cenário típico de foto de anuário reforça a mensagem e está disponível no YouTube, redes sociais e na landing page da campanha. Termina com um apelo para “considerar adotar uma criança norte-americana e levá-la de volta consigo para um sítio seguro.”
“Depois de seis anos implorando, exigindo e sugerindo opções para minimizar a violência das armas no nosso país, esgotámos as entidades que poderiam ajudar. A nação tornou-se insensível à realidade absurda de pessoas inocentes sendo baleadas porque um grupo de políticos decidiu vender suas almas à indústria das armas. Hoje, chamamos a atenção internacional com a principal intenção de revelar um sistema corrupto que glorifica as armas acima de tudo”, disseram Manuel e Patricia Oliver. O casal também foi pessoalmente às ruas colocar os posters de guerrilha da campanha.
“Salvem-nos dos EUA” também vai chegar aos norte-americanos através de media paga em plataformas sociais e digitais tais como Facebook, Instagram e YouTube.
Save us from the USA: Chanbge the Ref launches international plea to adopt american children and protect them from gun violence
Gun violence is the #1 leading cause of death among children in the United States, and the child and teen mortality rate in our country is 28.6% higher than comparable nations (source: KFF.org). Although there are now more anti-gun campaigns and movements than ever in the U.S., it remains an unsafe place for children thanks to paid-for lawmakers who refuse to do anything about the gun violence epidemic.
Joaquin Oliver was murdered in the Parkland school shooting on Valentine's Day in 2018. Six years later, his parents, Manuel and Patricia Oliver, co-founders of the anti-gun violence organization Change the Ref, continue to cast a harsh spotlight on this tragic reality–this time, with a provocative international awareness campaign titled, “Save us from the USA.” The disruptive campaign, which launched across billboards, kiosks and wild postings in London, Madrid, Paris and Lisbon, and will continue to roll out in select markets globally, shames U.S. lawmakers through a plea to people from other countries to adopt our children and rescue them from gun violence.
The “adoption campaign” comes to life through a series of out-of-home executions in the style of classic newspaper ads featuring images of children that urge readers to “Adopt an American Child. The ads read, “The USA can’t save its children from gun violence, so we turn this plea to other countries: Please save these children from the USA. Consider adopting an American child.”
An online video showing portraits of innocent children in a typical yearbook picture backdrop drives the message home and lives on YouTube, organic social, and the campaign landing page. It closes with a call to “consider adopting an American child and taking them back with you to safety.”
“After six years of begging, demanding, and suggesting options to minimize gun violence in our country, we have run out of entities that might be able to help. The nation has become desensitized to the absurd reality of innocent people getting shot because a group of politicians decided to sell their souls to the gun industry. Today, we call for international attention with the main intention of revealing a corrupt system that glorifies guns above all else,” said Manuel and Patricia Oliver. The Oliver’s also personally took to the streets abroad to place campaign wild postings.
“Save us from the USA” will also reach Americans through paid media across social and digital platforms like Facebook, Instagram and YouTube.
CREDITS / FICHA TÉCNICA
Agency: Stream and Tough Guy in collaboration with Atlantic New York
Thank you to Patricia Padauy-Oliver and Manuel Oliver from Change the Ref for your bravery and passion.
Thank you to Lance Parrish for being the first person to believe in this idea, to Marcelo Pupo, Leo Barbosa, Quito Leal, Lipe Faria, Hugo Carvalheiro, BUZZMAN (Georges Mohammed-Chérif, Paul Renaudineau, Lucy Coste, Assya Mediouni) for all your help.
Thank you to Alyssa Siegel.
Thank you to Sean Conroy, Rasmus Østergaard Mikkelsen, Nicklas Fjeldsted-Holm from Wade for being the only media company that we reached out to, that was brave enough to help us spread this campaign across many countries and to MOP for doing the same in Portugal.
Thank you to Daniel Klock from Fuze Image.
Thank you to Lucas Mayer, Wonder Bettin and Carol Masseti from DaHouse Audio for the original song.
Save us from the USA | Change the Ref
Multimedia
Anti-guns campaign.
Campanha anti-armas.
Salvem-nos dos EUA: Change The Ref lança apelo internacional para adotar crianças norte-americanas e protegê-las da violência com armas de fogo
A violência com armas de fogo é a principal causa de morte entre crianças nos Estados Unidos, e a taxa de mortalidade infantil e adolescente no país é 28,6 vezes maior do que em nações comparáveis (fonte: KFF.org). Embora haja hoje em dia mais campanhas e movimentos anti-armas do que nunca, os EUA continuam a ser um lugar inseguro para crianças, graças aos legisladores financiados que se recusam a fazer algo para travar a epidemia de violência das armas.
Joaquin Oliver foi assassinado no tiroteio da escola de Parkland no Dia dos Namorados em 2018. Seis anos depois, os seus pais, Manuel e Patricia Oliver, cofundadores da organização anti-violência com armas de fogo Change the Ref, continuam a colocar um holofote desconfortável sobre essa trágica realidade – desta vez, com uma campanha internacional de consciencialização provocativa intitulada “Salvem-nos dos EUA.” A campanha disruptiva, lançada em outdoors, mupis e posters em Londres, Madrid, Paris e Lisboa, e que continuará a ser implementada em mercados selecionados globalmente, envergonha os legisladores dos EUA através de um apelo a pessoas de outros países para adotar crianças norte-americanas e resgatá-las da violência das armas.
A “campanha de adoção” ganha vida por meio de uma série de execuções OOH no estilo de anúncios clássicos de jornais, apresentando imagens de crianças que urgem o público a “Adotar uma Criança Norte-Americana”. Os anúncios dizem: “Os EUA não conseguem salvar as suas crianças da violência das armas, por isso dirigimos este apelo a pessoas de outros países: por favor, salvem estas crianças dos EUA. Considere adotar uma criança americana.”
Um vídeo online com vários retratos de crianças inocentes num cenário típico de foto de anuário reforça a mensagem e está disponível no YouTube, redes sociais e na landing page da campanha. Termina com um apelo para “considerar adotar uma criança norte-americana e levá-la de volta consigo para um sítio seguro.”
“Depois de seis anos implorando, exigindo e sugerindo opções para minimizar a violência das armas no nosso país, esgotámos as entidades que poderiam ajudar. A nação tornou-se insensível à realidade absurda de pessoas inocentes sendo baleadas porque um grupo de políticos decidiu vender suas almas à indústria das armas. Hoje, chamamos a atenção internacional com a principal intenção de revelar um sistema corrupto que glorifica as armas acima de tudo”, disseram Manuel e Patricia Oliver. O casal também foi pessoalmente às ruas colocar os posters de guerrilha da campanha.
“Salvem-nos dos EUA” também vai chegar aos norte-americanos através de media paga em plataformas sociais e digitais tais como Facebook, Instagram e YouTube.
Save us from the USA: Chanbge the Ref launches international plea to adopt american children and protect them from gun violence
Gun violence is the #1 leading cause of death among children in the United States, and the child and teen mortality rate in our country is 28.6% higher than comparable nations (source: KFF.org). Although there are now more anti-gun campaigns and movements than ever in the U.S., it remains an unsafe place for children thanks to paid-for lawmakers who refuse to do anything about the gun violence epidemic.
Joaquin Oliver was murdered in the Parkland school shooting on Valentine's Day in 2018. Six years later, his parents, Manuel and Patricia Oliver, co-founders of the anti-gun violence organization Change the Ref, continue to cast a harsh spotlight on this tragic reality–this time, with a provocative international awareness campaign titled, “Save us from the USA.” The disruptive campaign, which launched across billboards, kiosks and wild postings in London, Madrid, Paris and Lisbon, and will continue to roll out in select markets globally, shames U.S. lawmakers through a plea to people from other countries to adopt our children and rescue them from gun violence.
The “adoption campaign” comes to life through a series of out-of-home executions in the style of classic newspaper ads featuring images of children that urge readers to “Adopt an American Child. The ads read, “The USA can’t save its children from gun violence, so we turn this plea to other countries: Please save these children from the USA. Consider adopting an American child.”
An online video showing portraits of innocent children in a typical yearbook picture backdrop drives the message home and lives on YouTube, organic social, and the campaign landing page. It closes with a call to “consider adopting an American child and taking them back with you to safety.”
“After six years of begging, demanding, and suggesting options to minimize gun violence in our country, we have run out of entities that might be able to help. The nation has become desensitized to the absurd reality of innocent people getting shot because a group of politicians decided to sell their souls to the gun industry. Today, we call for international attention with the main intention of revealing a corrupt system that glorifies guns above all else,” said Manuel and Patricia Oliver. The Oliver’s also personally took to the streets abroad to place campaign wild postings.
“Save us from the USA” will also reach Americans through paid media across social and digital platforms like Facebook, Instagram and YouTube.
CREDITS / FICHA TÉCNICA
Agency: Stream and Tough Guy in collaboration with Atlantic New York
Thank you to Patricia Padauy-Oliver and Manuel Oliver from Change the Ref for your bravery and passion.
Thank you to Lance Parrish for being the first person to believe in this idea, to Marcelo Pupo, Leo Barbosa, Quito Leal, Lipe Faria, Hugo Carvalheiro, BUZZMAN (Georges Mohammed-Chérif, Paul Renaudineau, Lucy Coste, Assya Mediouni) for all your help.
Thank you to Alyssa Siegel.
Thank you to Sean Conroy, Rasmus Østergaard Mikkelsen, Nicklas Fjeldsted-Holm from Wade for being the only media company that we reached out to, that was brave enough to help us spread this campaign across many countries and to MOP for doing the same in Portugal.
Thank you to Daniel Klock from Fuze Image.
Thank you to Lucas Mayer, Wonder Bettin and Carol Masseti from DaHouse Audio for the original song.