Lojas | Intermarché
Outdoor
Directional billboards.
Outdoors direcionais.
OUTDOORS DO INTERMARCHÉ TAMBÉM DIZEM ONDE FICA A CONCORRÊNCIA.
Os novos outdoors direcionais do Intermarché apontam o caminho até ao único supermercado que tem uma relação privilegiada com a região onde está. Seja porque os proprietários são da própria região e conhecem bem cada um dos fornecedores locais ou porque a própria região já adotou o Intermarché como o seu supermercado, aquele que os serve desde sempre. O Intermarché é o único supermercado que pode dizer que é “de Cá”, onde quer que esteja.
Localizados por todo o país, os novos outdoors direcionais do Intermarché optam por uma abordagem disruptiva para informar onde fica o Intermarché mais perto. Em vez de apenas o típico “a 2 minutos” ou “a 200 metros”, o supermercado tem a confiança para dizer onde se localiza, em relação à concorrência. Isto porque sabe que é o único supermercado que tem os melhores produtos da região, que está próximo os produtores locais e os trata pelo nome. É o único supermercado que é, de facto, da região, seja ela qual for.
“Quando se tem mais de 260 supermercados que fornecem, por exemplo, vinhos diferentes consoante a região onde estão porque conhecem e confiam nos produtores locais, tem-se algo que as outras insígnias não têm. Cada Intermarché tem um proprietário, que tem um nome, que é conhecido pelas pessoas da região. Isso faz do Intermarché mais daquela região do que qualquer outro supermercado.” - Ernesto Cunha, Conselho de Administração do Intermarché.
“Este desafio implica perceber a localização exata de cada Intermarché em relação à concorrência e em relação ao outdoor em si. São muitas horas a percorrer quilómetros no Google Maps mas vale a pena quando o resultado é uma campanha de outdoor rica em execuções e diferente do habitual. - Miguel Durão, Creative Partner da Stream and Tough Guy.
INTERMARCHÉ’S DIRECTIONAL BILLBOARDS ALSO TELL YOU WHERE THE COMPETITION IS.
The new Intermarché directional billboards in Portugal, developed by the Independent Ad Agency Stream and Tough Guy, point the way to the only supermarket that has a privileged relationship with the region where it is located. Either because the owners (franchises) are from the region and know each of the local suppliers well, or because the region itself has already adopted Intermarché as its supermarket, the one that has always served them, even before the competition arrived. Intermarché is the only supermarket that can say it is “The Local Supermarket”, wherever it is.
Located across the country, Intermarché's new directional billboards opt for a disruptive approach to inform where the nearest Intermarché is. Instead of just the typical “2 minutes” or “200 meters”, the supermarket has the confidence to say where it is located, in relation to the competition. This is because it knows that it is the only supermarket that has the best products in the region, that is close to local producers and treats them on a first name basis. It is the only supermarket that is, in fact, from the region, whatever it may be.
“This challenge involves figuring out the exact location of each Intermarché in relation to the competition and in relation to the billboard itself. It took many hours to cover miles on Google Maps, but it's worth it when the result is an outdoor campaign rich in executions and different from the usual. - Miguel Durão, Creative Partner at Stream and Tough Guy.
“When you have more than 200 supermarkets that supply, for example, different wines depending on the region where they are because they know and trust the local producers, you have something that other supermarkets do not have. Each Intermarché has an owner (franchisee), who has a name, which is known by the people of the region. This makes Intermarché more from that region than any other supermarket.” - Ernesto Cunha, Board of Directors at Intermarché
Note: Aldi, Lidl, Pingo Doce and Continente are the four main competitors of Intermarché.
CREDITS / FICHA TÉCNICA
Agency: Stream and Tough Guy
Creative Director: Miguel Durão
Strategy Director: João Ribeiro
Art Director: Luís Ferreira Borges
Project Management: Hugo Pacheco
Lojas | Intermarché
Outdoor
Directional billboards.
Outdoors direcionais.
OUTDOORS DO INTERMARCHÉ TAMBÉM DIZEM ONDE FICA A CONCORRÊNCIA.
Os novos outdoors direcionais do Intermarché, desenvolvidos pela agência Stream and Tough Guy (SaTG), apontam o caminho até ao único supermercado que tem uma relação privilegiada com a região onde está. Seja porque os proprietários são da própria região e conhecem bem cada um dos fornecedores locais ou porque a própria região já adotou o Intermarché como o seu supermercado, aquele que os serve desde sempre. O Intermarché é o único supermercado que pode dizer que é “de Cá”, onde quer que esteja.
Localizados por todo o país, os novos outdoors direcionais do Intermarché optam por uma abordagem disruptiva para informar onde fica o Intermarché mais perto. Em vez de apenas o típico “a 2 minutos” ou “a 200 metros”, o supermercado tem a confiança para dizer onde se localiza, em relação à concorrência. Isto porque sabe que é o único supermercado que tem os melhores produtos da região, que está próximo os produtores locais e os trata pelo nome. É o único supermercado que é, de facto, da região, seja ela qual for.
“Quando se tem mais de 260 supermercados que fornecem, por exemplo, vinhos diferentes consoante a região onde estão porque conhecem e confiam nos produtores locais, tem-se algo que as outras insígnias não têm. Cada Intermarché tem um proprietário, que tem um nome, que é conhecido pelas pessoas da região. Isso faz do Intermarché mais daquela região do que qualquer outro supermercado.” - Ernesto Cunha, Conselho de Administração do Intermarché.
“Este desafio implica perceber a localização exata de cada Intermarché em relação à concorrência e em relação ao outdoor em si. São muitas horas a percorrer quilómetros no Google Maps mas vale a pena quando o resultado é uma campanha de outdoor rica em execuções e diferente do habitual. - Miguel Durão, Creative Partner da Stream and Tough Guy.
INTERMARCHÉ’S DIRECTIONAL BILLBOARDS ALSO TELL YOU WHERE THE COMPETITION IS.
The new Intermarché directional billboards in Portugal, developed by the Independent Ad Agency Stream and Tough Guy, point the way to the only supermarket that has a privileged relationship with the region where it is located. Either because the owners (franchises) are from the region and know each of the local suppliers well, or because the region itself has already adopted Intermarché as its supermarket, the one that has always served them, even before the competition arrived. Intermarché is the only supermarket that can say it is “The Local Supermarket”, wherever it is.
Located across the country, Intermarché's new directional billboards opt for a disruptive approach to inform where the nearest Intermarché is. Instead of just the typical “2 minutes” or “200 meters”, the supermarket has the confidence to say where it is located, in relation to the competition. This is because it knows that it is the only supermarket that has the best products in the region, that is close to local producers and treats them on a first name basis. It is the only supermarket that is, in fact, from the region, whatever it may be.
“This challenge involves figuring out the exact location of each Intermarché in relation to the competition and in relation to the billboard itself. It took many hours to cover miles on Google Maps, but it's worth it when the result is an outdoor campaign rich in executions and different from the usual. - Miguel Durão, Creative Partner at Stream and Tough Guy.
“When you have more than 200 supermarkets that supply, for example, different wines depending on the region where they are because they know and trust the local producers, you have something that other supermarkets do not have. Each Intermarché has an owner (franchisee), who has a name, which is known by the people of the region. This makes Intermarché more from that region than any other supermarket.” - Ernesto Cunha, Board of Directors at Intermarché
Note: Aldi, Lidl, Pingo Doce and Continente are the four main competitors of Intermarché.
CREDITS / FICHA TÉCNICA
Agency: Stream and Tough Guy
Creative Director: Miguel Durão
Strategy Director: João Ribeiro
Art Director: Luís Ferreira Borges
Project Management: Hugo Pacheco