Billboard | Silk&Spice
Outdoor
A billboard on a desert island.
Um outdoor numa ilha deserta.
Outdoor em ilha deserta destina-se a ser descoberto
A marca premium portuguesa de vinhos Silk & Spice, da Sogrape, lançou uma campanha em vários estados norte americanos, intitulada “Meant to be Discovered”. Para isso, instalou um outdoor numa ilha deserta, num convite à procura de um vinho que se destina a ser encontrado.
O outdoor, que se encontra numa ilha num lugar desconhecido, inclui uma caixa que contém uma garrafa de vinho Silk & Spice, um saca-rolhas e um copo de vinho, para aqueles que tenham a sorte de o encontrar. E esta é apenas uma pequena parte do tesouro que está destinado a ser encontrado. A ideia homenageia a histórica e duradoura ligação de descobertas entre Portugal e os EUA, e celebra a prazerosa descoberta de um novo vinho para todos os enófilos.
As outras peças da campanha “Meant to be Discovered” estão presentes em media digital, redes socias e ponto de venda. O filme é uma alusão aos audazes marinheiros Portugueses que no séc. XV se aventuraram a atravessar o Atlântico, guiados pela sua curiosidade de conhecer os seus vizinhos do Novo Mundo nas Américas.
"Esta é a primeira grande campanha digital para a Silk & Spice, um marco histórico no seu caminho para o sucesso. Mostra também a ambição da marca no que diz respeito à expansão de mercado, bem como no crescimento em notoriedade e reputação junto dos consumidores, tornando-se mais próxima e envolvente com o seu versátil portfólio de vinhos", disse João Pedro Reis, Diretor de Marketing da Sogrape.
"É um outdoor que praticamente ninguém vai ver, só mesmo aqueles que, por mero acaso, naveguem por ele. Um convite extravagante para provar um vinho destinado àqueles que são suficientemente corajosos para o descobrir." adicionou Miguel Durão, Creative Partner da Stream and Tough Guy.
As ações de ponto de venda estarão localizadas nos retalhistas da Sogrape, incluindo garrafeiras, nos estados da Florida, Illinois, Massachusetts, Michigan, Minnesota, Nova Jérsia, Nova Iorque, Rhode Island, Texas e Wisconsin.
Para além dos EUA, o vinho Silk & Spice também se encontra disponível noutros mercados a nível global, tais como, Canadá, Moçambique, Escandinávia e Brasil.
This Billboard on a Deserted Island is Just Meant to be Discovered
Silk & Spice, a premium Portuguese wine brand imported and distributed in North America by Sogrape, have today launched a regional awareness campaign ‘Meant to be Discovered’ by installing a billboard on a desert Island for a wine that’s just meant to be discovered.
The billboard sits on a deserted island at an undisclosed location and features a box containing a real bottle of Silk & Spice wine, a corkscrew and a wine glass for those fortunate enough to find it. A piece of treasure thats just meant to be discovered. The idea pays tribute to the long standing historical connection of exporation between the USA and Portugal, and celebrates wine lovers delight in the discovery of a delicious new wine.
Other elements of the ‘Meant to be Discovered’ campaign are digital, social and point of sale activations. A film which runs on digital and YouTube, Facebook and Instagram channels shows the billboard installed on the island, just waiting to be discovered. It’s a retrospective nod to the adventurous Portuguese sailors who ventured across the Atlantic Ocean in the 15th century, driven by the curiosity to connect with their new world neighbours in North America.
“This is the first big digital campaign for Silk & Spice, a great milestone in its path of success. It shows the brand’s ambition towards market’s expansion and to grow its awareness and reputation among consumers, getting closer and engaging them with its versatile range of wines”, said João Pedro Reis, Head of Marketing at Sogrape.
“It’s a billboard for practically no one to see, only those who happen to sail passed it. An over-the-top invitation to try a wine that’s for those brave enough to discover it.” added Miguel Durão, Creative Partner at Stream and Tough Guy.
The point-of-sale installations will be located in Sogrape retailers - including wine specialists - across Florida, Illinois, Massachusetts, Michigan, Minnesota, New Jersey, New York, Rhode Island, Texas and Wisconsin.
Silk & Spice is sold in several markets across the world, namely USA, Canada, Mozambique, Nordics and Brazil.
CREDITS / FICHA TÉCNICA
Agency: Stream and Tough Guy
Creative Director: Miguel Durão
Strategy Director: João Ribeiro
Art Director: Luís Ferreira Borges
Project Management: Rita Nazário
Production: Trix
Director: André Braz
Executive Producer: João Belmar
Billboard | Silk&Spice
Outdoor
A billboard on a desert island.
Um outdoor numa ilha deserta.
Outdoor em ilha deserta destina-se a ser descoberto
A marca premium portuguesa de vinhos Silk & Spice, da Sogrape, lançou uma campanha em vários estados norte americanos, intitulada “Meant to be Discovered”. Para isso, instalou um outdoor numa ilha deserta, num convite à procura de um vinho que se destina a ser encontrado.
O outdoor, que se encontra numa ilha num lugar desconhecido, inclui uma caixa que contém uma garrafa de vinho Silk & Spice, um saca-rolhas e um copo de vinho, para aqueles que tenham a sorte de o encontrar. E esta é apenas uma pequena parte do tesouro que está destinado a ser encontrado. A ideia homenageia a histórica e duradoura ligação de descobertas entre Portugal e os EUA, e celebra a prazerosa descoberta de um novo vinho para todos os enófilos.
As outras peças da campanha “Meant to be Discovered” estão presentes em media digital, redes socias e ponto de venda. O filme é uma alusão aos audazes marinheiros Portugueses que no séc. XV se aventuraram a atravessar o Atlântico, guiados pela sua curiosidade de conhecer os seus vizinhos do Novo Mundo nas Américas.
"Esta é a primeira grande campanha digital para a Silk & Spice, um marco histórico no seu caminho para o sucesso. Mostra também a ambição da marca no que diz respeito à expansão de mercado, bem como no crescimento em notoriedade e reputação junto dos consumidores, tornando-se mais próxima e envolvente com o seu versátil portfólio de vinhos", disse João Pedro Reis, Diretor de Marketing da Sogrape.
"É um outdoor que praticamente ninguém vai ver, só mesmo aqueles que, por mero acaso, naveguem por ele. Um convite extravagante para provar um vinho destinado àqueles que são suficientemente corajosos para o descobrir." adicionou Miguel Durão, Creative Partner da Stream and Tough Guy.
As ações de ponto de venda estarão localizadas nos retalhistas da Sogrape, incluindo garrafeiras, nos estados da Florida, Illinois, Massachusetts, Michigan, Minnesota, Nova Jérsia, Nova Iorque, Rhode Island, Texas e Wisconsin.
Para além dos EUA, o vinho Silk & Spice também se encontra disponível noutros mercados a nível global, tais como, Canadá, Moçambique, Escandinávia e Brasil.
This Billboard on a Deserted Island is Just Meant to be Discovered
Silk & Spice, a premium Portuguese wine brand imported and distributed in North America by Sogrape, have today launched a regional awareness campaign ‘Meant to be Discovered’ by installing a billboard on a desert Island for a wine that’s just meant to be discovered.
The billboard sits on a deserted island at an undisclosed location and features a box containing a real bottle of Silk & Spice wine, a corkscrew and a wine glass for those fortunate enough to find it. A piece of treasure thats just meant to be discovered. The idea pays tribute to the long standing historical connection of exporation between the USA and Portugal, and celebrates wine lovers delight in the discovery of a delicious new wine.
Other elements of the ‘Meant to be Discovered’ campaign are digital, social and point of sale activations. A film which runs on digital and YouTube, Facebook and Instagram channels shows the billboard installed on the island, just waiting to be discovered. It’s a retrospective nod to the adventurous Portuguese sailors who ventured across the Atlantic Ocean in the 15th century, driven by the curiosity to connect with their new world neighbours in North America.
“This is the first big digital campaign for Silk & Spice, a great milestone in its path of success. It shows the brand’s ambition towards market’s expansion and to grow its awareness and reputation among consumers, getting closer and engaging them with its versatile range of wines”, said João Pedro Reis, Head of Marketing at Sogrape.
“It’s a billboard for practically no one to see, only those who happen to sail passed it. An over-the-top invitation to try a wine that’s for those brave enough to discover it.” added Miguel Durão, Creative Partner at Stream and Tough Guy.
The point-of-sale installations will be located in Sogrape retailers - including wine specialists - across Florida, Illinois, Massachusetts, Michigan, Minnesota, New Jersey, New York, Rhode Island, Texas and Wisconsin.
Silk & Spice is sold in several markets across the world, namely USA, Canada, Mozambique, Nordics and Brazil.
CREDITS / FICHA TÉCNICA
Agency: Stream and Tough Guy
Creative Director: Miguel Durão
Strategy Director: João Ribeiro
Art Director: Luís Ferreira Borges
Project Management: Rita Nazário
Production: Trix
Director: André Braz
Executive Producer: João Belmar